Urbán Ildikó
"A konszenzusteremtés emberi, lelki oldala mindig legalább annyira érdekelt, mint a gazdasági"
Urbán Ildikó
Mediátor
  • A munkámban elért eredményeimet szakmai tudásom mellett elsosorban annak köszönhetem, hogy számos bonyolult és nagy hordereju ügy tárgyalása során teremtettem sikeresen konszenzust.

  • A közel harminc éves szakmai munkám során kialakult emberismeret, empátia birtokában tudásommal a gazdasági, a párkapcsolati és a családi mediáció területén segitem a hozzám fordulókat.
Az oldal fejlesztés alatt!

Gazdasági mediáció

Üzleti mediáció

     Vállalkozása és külső szereplők közötti mediáció:   

    Alapvetően nem jogi és/vagy pénzügyi kiindulópontú – azokat természetesen tartalmazó – üzleti konfliktusok megoldása, amely persze az alapproblémák rendezéséhez is elvezet.

     

    A konfliktusok életünk minden területén mindennaposak - természetes tehát, hogy a gazdasági életben is előfordulnak.

    Egyes felmérések szerint a vezetők idejük 50-60%-át töltik el a konfliktusok kezelésével. Ennek hatékonyságcsökkentő hatása nyilvánvaló.

    Sajnos, ahogy az élet más területein, úgy itt is gyakori, hogy a felek nem vagy nagyon nehezen jutnak megegyezésre, a viták során a probléma elmélyül.

    Az ok gyakran egyszerűen az, hogy megakad a felek közötti kommunikáció, sokszor hatalmi szóval történik a vita lezárása.

    Ilyenkor sokan a bírósági utat választják – úgy gondolják, a bíró legalább majd meghallgatja őket, és igazságot szolgáltat számukra. Ebben azonban sokan csalódnak.

    Minden nap pereskedők ezrei szembesülhetek azzal, hogy a perek elhúzódása, a perköltségek és a folyamatos stressz miatt – még ha meg is nyerték a pert – szegényebbekké váltak, mint amikor a per elkezdődött. A hosszú évek múlva megszülető döntés ténylegesen egyik fél érdekét sem tudja szolgálni.

    Szerencsére ma már van más mód is a viták megoldására, amely

    -          gyorsabb (sokszor heteken belül a jogvita eldöntésével zárul),

    -           bizalmas (az ügyfél jó hírneve szempontjából legtöbbször kulcskérdés, hogy az információk az érintettek körén belül maradjanak),

    -          jelentősen olcsóbb (rövidebb az eljárás, nincs bírósági illeték, perköltség, ügyvédi díj)

    -           egyszerűbb, a felek számára jobban érthető, átlátható, mint a bonyolult bírósági eljárás.

     Ez az alternatív út a felek aktívabb, önkéntes részvételén alapuló  MEDIÁCIÓ.

    Mediálni annyit jelent, mint közben járni, középen állni.

    A mediátor mindkét felet képviseli.

    A mediáció egy bevált irányított tárgyalás, melyben egy pártatlan harmadik személy segít megoldani az egyének, a vállalat vagy szervezet vitáit.

    Ennek során sokfajta olyan ötlet, megoldási javaslat kerül felszínre, amelyre korábban egyik fél sem gondolt.

    A mediátor abban működik közre, hogy a felek felismerjék a közös célokat és képesek legyenek megbeszélni a problémákat.

    A gazdasági mediátor célja, hogy a felek egy érzelmi vízválasztót átlépve elmozduljanak addigi mereven szembenálló álláspontjukból egy ésszerűbb felé. Így már képesek lesznek munkaszövetségre lépni, és együtt dolgozhatnak egy mindkét fél számára elfogadható megoldáson, hogy az üzleti/munka-kapcsolatokat szükség esetén folytatni lehessen.

    A közvetítési folyamat korlátozott időtartama arra ösztönzi a feleket, hogy elvárásaikat egy ésszerű szintre csökkentsék. Az addig parttalan és eredménytelen vitát felváltja a közeledés egy olyan megállapodáshoz, mellyel mindkét fél nyertesnek érzi magát.

    A mediáció gyakran sikeres ott, ahol a tárgyalások már kudarcot vallottak!

    A pereskedéssel szemben, ahol a hangsúly azon van, hogy mi történt a múltban, és az miért és kinek a hibájából történt, a mediáció a jövőbe tekint. Segít a feleknek megfogalmazni jövőbeni érdekeiket és igényeiket.

    A mediálás igénybevétele nem jelenti azt, hogy ezzel bármely fél bármely jogáról lemondott volna. Amennyiben az eljárás mégsem vezet sikerre, vagy létrejön az egyezség , de ezt a felek nem tarják be, úgy a bírói út igénybe vétele változatlanul nyitva áll.

    Még abban az esetben sem késő mediátorhoz fordulni, ha a birósági eljárás már elindult. A gyakorlat azt mutatja, hogy a megegyezéshez így gyorsabban jutnak el a felek.


Vállalati mediáció

     Ennek területei:

    -          tulajdonosok/vezetők egymás közötti konfliktusa

    -          főnök és beosztott közötti viták

    -          beosztottak egymás közötti összeütközései

     

    Tipikus konfliktusforrások:

     

    -          tisztázatlan felelősség és feladatkörök

    -          alulteljesítés,

    -          túlzott elvárások

    -          zaklatás

    -          hátrányos megkülönbözetés

    -          felmondás

    -          fegyelmi problémák.

     

Közigazgatási mediáció

    Kapcsolat

    Telefon: (+36 20) 438-45-47


    Fax: (+36 23) 451-656


    E-mail cím: ritaujvari@gmail.com

    Hírlevél

    Név:
    E-mail cím: